vrijdag 16 juni 2017

Review Block out!

Review Block Out! van Tactic

Block out! is een spel voor 2 – 6 spelers vanaf 8 jaar. Je bent er ongeveer 20 minuten mee bezig. Block out! is uitgegeven door Tactic.

Het spel:

Het doel van het spel is om alle 9 blokken op elkaar te stapelen. Lukt het jou om het laatste blokje te plaatsen? Dan win je het spel. Je kunt ook winnen door als eerste al je kaarten weg te spelen.

Iedere speler krijgt 7 kaarten. Hierop staat een bepaald formaat blokje in een bepaalde kleur aangegeven. Daarnaast zijn er een aantal kaarten om te passen en om de beurtvolgorde om te draaien. De startspeler speelt een van zijn/haar kaarten en plaatst het eerste blok in het midden van de tafel. De volgende speler speelt een kaart en plaatst het bijbehorende blokje op de toren. Zo gaat het spel verder. Valt de toren om? Dan moet degene die de stapel om heeft laten vallen 3 kaarten pakken en begint deze speler een nieuwe toren. Kun je geen van je handkaarten spelen? Pak dan net zo lang kaarten tot je wel kunt.

Is het gelukt om alle 9 blokken in de toren te gebruiken? Of heb je al je kaarten uitgespeeld? Dan win je het spel!

Waardering:

Block out! staat garant voor veel plezier! Spanning en hilariteit wisselen elkaar snel af. Blijft de toren staan met mijn blokje erbij? Laat mijn tegenstander de toren omvallen? De blokken zijn uiteraard niet precies vierkant, dus welke kant wil ik onder en welke boven? Om het weer moeilijker te maken voor de volgende. Het is eenvoudig, maar daardoor juist erg leuk. Als er een potje afgelopen is, wil je zeker nog een potje spelen. De blokken zijn van stevig hout gemaakt. Ze gaan niet zomaar kapot door het omvallen van de toren. Dit spel is echt leuk voor iedereen!